De var medgrundare till Cheap Monday, Monki och Weekday. Nu lanserar Adam och Linda Friberg nya varumärket AVAVAV. Exklusivt för Handelstrender berättar Adam om ett nyskapande och hållbart onlinekoncept. På skissbordet finns även ett fysiskt koncept.
E.ON och Ica Fastigheter ingår ett samarbete som innebär att man kan tillhandahålla elbilsladdning i anslutning till Ica-butiker.
En storsatsning inleds nu på forskning om hållbar konsumtion. I projektet ingår företag som Ica, Max, Ikea och Hemtex. Med en budget på 45 miljoner kronor är målet att öka andelen hållbar konsumtion.
Direct to Consumer. Gårdssällskapet ska nu via ett nytt samarbete "erövra resten av Sverige genom en effektiv e-handel".
I juli öppnar second hand-organisationen en ny 1 450 kvadratmeter stor butik med hög modegrad. "Vi har blivit en självklar spelare inom detaljhandeln."
Sedan tidigare är alla Willys-butiker och merparten av Willys Hemma-butikerna märkta med Naturskyddsföreningens märkning Bra Miljöval för livsmedelsbutiker. Nu har även de mindre Willys Hemma-butikerna blivit godkända för märkning.
Uber och Airbnb är något av delningsekonomins flaggskepp. Men nu börjar en av vår tids tyngsta trender sprida sig även till traditionella varumärken. Husqvarnas nya satsning i Bromma Blocks är ett exempel på detta.
Försäljningen av Fairtrade-märkt ökar för varje år, 2016 uppgick försäljningen på den svenska marknaden till nya rekordnivåer.
För att möta livsmedelsbranschens ökade efterfrågan på returlådor och returpallar har Svenska Retursystem uppfört en ny logistik- och tvättanläggning.
Nu anpassar Lidl sitt butikskoncept för att passa i flera typer av lokaler. Som ett resultat av detta öppnar lågpriskedjan snart i ett köpcentrum. "Vårt mål är att etablera fler butiker i attraktiva lägen".