”Vi gör jorden till vår enda aktieägare. Jag är helt seriös när det gäller att rädda den här planeten”, säger Yvon Chouinard, grundare av Patagonia.
Under veckan lanserar Instabox en ny tjänst som gör det möjligt för privatpersoner att skicka varor till varandra.
Lindex satsar på återbruk online. Detta som en del av modeföretagets ambition att ställa om till en mer hållbar och cirkulär verksamhet.
Det finns en växande förväntan i konsumentledet att kunna se leveransalternativens klimatpåverkan. Detta enligt en ny undersökning.
Stadium har inlett ett samarbete för att elektrifiera och automatisera lagertransporter. Satsningen är en viktig del i företagets uppsatta miljömål.
Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.
Allt fler konsumenter värdesätter det handgjorda och lokalproducerade, ur både ett socialt perspektiv och ett hållbarhetsperspektiv.
Etableringen ska fungera som företagets innovationsinkubator och ha fokus på att hitta hållbara lösningar för framtiden.
På kort tid har Ingka Centres lanserat ett flertal nya hållbara koncept. Det råder inga tvivel om att man nu skruvat upp innovationsakten i sina mötesplatser.
Under årets första fem månader ökade laddningen vid McDonald's med över 250 procent. Nu storsatsar restaurangkedjan på sitt laddnätverk.