Alibaba har skapat ett helt nytt sömlöst dagligvarukoncept. Den nya modellen erbjuder en mer effektiv och flexibel upplevelse. Och hjärtat finns i mobilen.
Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen.
Starbucks expanderar nu sitt koncept Reserve Roastery internationellt. I samband med detta introducerar man också augmented reality som en viktig ingrediens.
Det är varumärkets första fristående butik för skönhet och kosmetik. Trots den relativt begränsade ytan innehåller Tom ford Beauty både innovativa idéer och ny teknik.
Online-to-offline, pop up-butiker, personaliesring och röststyrning av upplevelsen. Amazon och Calvin Kleins samarbete med fysiska butiker inför julhelgerna rymmer flera intressanta trender.
Under våren 2018 startar Åhléns ett helt nytt varuhuskoncept – Åhléns Outlet. Man skapar ett koncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak. I början av 2018 väntar en offensiv etableringsplan.
Varumärket bjuder sina kunder på gratis tvätt inne i butiken. Där kan man även kuratera sin egen stil och via iPads skapas en sömlös butiksupplevelse.
Under Mapic i Cannes berättade AMF Fastigheter om ett nytt projekt i centrala Stockholm. Ständig förnyelse, hög tekniknivå och korta avtalstider är några ingredienser i vad man kallar ett koncept för framtiden
Den 24:e november lanserar Galleriques.com en digital julmarknad tillsammans med ett 50-tal mindre svenska märken. Sortimentet är tillgängligt under en månad.
Twilfit har öppnat ett flaggskepp i Gallerian i Stockholm. Butiken är kedjans största och även Nordens största underklädesbutik med sina 600 kvadratmeter.