Här öppnar Stadiums sneakerkoncept

  LÄSTID: 2 MINUTER

Redan i november berättade vi om att Stadium Group ska lansera ett fristående sneakerkoncept. Nu står det klart att Stadiums egen hemstad Norrköping blir först ut med Sneakers Point.

Den 20 mars lanseras Sneakers Points e-handel. Två dagar senare slås portarna upp i Norrköping till den första fysiska butiken. Näst på tur är Malmö som får en Sneakers Point-butik i april.

En destination för sneakerfans

Konceptet ska bli en destination för alla som älskar sneakers. Förutom skor från bland andra adidas Originals, Nike Sportswear och Reebok Classic, erbjuder man utvalda plagg och accessoarer.

Målgruppen är yngre personer och alla som är intresserade av sneakers.


Läs även: Nike personaliserar produkten på 90 minuter 


Karl Eklöf, VD på Stadium Group.

– Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor. Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser, säger Karl Eklöf, VD på Stadium Group.

Linden först ut

Efter öppningen i Linden köpcentrum i Norrköping är det Malmös tur när Sneakers Point öppnar i köpcentrumet Emporia under april.

– Med rätt utbud, inspirerande köpupplevelse och engagerad personal kommer vi att vara en destination för att handla, inspireras och lära sig mer om sneakers. Vi ser potential för fler butiker men fokuserar nu på e-handeln, Norrköping och Malmö, säger Roger Palffy, General Manager för Sneakers Point.


Läs även: Onitsuka Tiger öppnar pop up


 


Sneakers Point 1 Nike 15 Emporia 3 Stadium 27


Inspirerande pärlor hos Ted Baker

Inspirerande pärlor hos Ted Baker

  Visual Merchandising 171 Butikskoncept 823 Pro 4554 Internationellt 1336
När Ted Baker öppnar en ny butik präglas inredningen av en lokal tradition. Detta är visual merchandising på högsta nivå, inspirerat av havets djup och pärlfiske. Kliv in och låt dig inspireras av retail med upplevelser!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Storsatsar när ankarbutiker stänger

Storsatsar när ankarbutiker stänger

  Köpcentrum 669 Nyheter 3755 Internationellt 1336 Pro 4554
Företaget berättar nu att man säkrat 1,18 miljarder USD, bland annat till en storsatsning på sina befintliga portfolion. Ambitionen är att renovera de 62 köpcentrum man driver.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En förtrollad trädgård av dofter

En förtrollad trädgård av dofter

  Butikskoncept 823 Internationellt 1336 Nya butiker 1201 Visual Merchandising 171
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Robyns kollektion speglar favoriter

Robyns kollektion speglar favoriter

  Pro 4554 Mode 389 Personer 331 Nyheter 3755
Varumärket Björn Borg lanserar en kollektionen man tagit fram tillsammans med Robyn. Stadium är en av de utvalda återförsäljare som kommer sälja plaggen. "Kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

Ny VD och koncernchef för Martin & Servera

  Nyheter 3755 Personer 331 Karriär 320
Styrelsen i Martin & Servera har utsett Liv Forhaug till VD och koncernchef. Hon kommer närmast från rollen som direktör för strategi och affärsutveckling för Ica Gruppen.
​Bättre tillgänglighet för Jysk

​Bättre tillgänglighet för Jysk

  Nyheter 3755 Nya butiker 1201 Handelsplatser 145
Den 21 februari får två Jysk-butiker nya adresser när de öppnar i helt nya lokaler. Det ska ge bättre tillgänglighet, även för de som ska hämta varor man köpt online.
Satsning på leksaker i gränshandeln

Satsning på leksaker i gränshandeln

  Nyheter 3755 Nya butiker 1201 Pro 4554 Butikskoncept 823
Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

  Nyheter 3755 Internationellt 1336
Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

Ny CFO på Ica-handlarnas Förbund

  Personer 331 Nyheter 3755 Karriär 320
Bo Sandström har rekryterats som ny CFO för ICA-handlarnas Förbund. Han kommer närmast från rollen som CFO för Telia Sverige.
Babor öppnar sitt första flaggskepp

Babor öppnar sitt första flaggskepp

  Nyheter 3755 Pro 4554 Butikskoncept 823 Cityhandel 281
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

  Nyheter 3755 Köpcentrum 669 Butikskoncept 823 Pro 4554
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica Maxi odlar egna grönsaker

Ica Maxi odlar egna grönsaker

  Pro 4554 Nyheter 3755 Hållbarhet 229 Ny teknik 503
Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Ny teknik 503 Kundupplevelser 327 Pro 4554 Nyheter 3755
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Visual Merchandising 171 Nyheter 3755 Pro 4554 Detaljhandel 121
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Detaljhandel 121 Design 326 Kundupplevelser 327 Nya butiker 1201
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startups och innovationer i ny lounge

Startups och innovationer i ny lounge

  Detaljhandel 121 Nyheter 3755 E-handel 944
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln. 
Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Nyheter 3755 Detaljhandel 121 Mode 389 Cityhandel 281
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

  Nyheter 3755 Karriär 320
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
Ny butik i Empire State Building

Ny butik i Empire State Building

  Internationellt 1336 Destinationer 153 Detaljhandel 121 Nya butiker 1201
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Mode 389 Hållbarhet 229 Nyheter 3755 Retailtrender 59
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.