Undersökningarna görs av datoriserade system. Kunden får ett flöde i mobilen med ett stort urval bågar.
Detta är den första butiken utanför USA i konceptet 4-star, där sortimentet baseras på kundernas egna favoriter.
Aldi öppnar ytterligare en kassalös butik. ”Det stödjer vår kärnstrategi och gör inköpen ännu enklare för våra kunder”.
Nytt koncept erbjuder ett 30-tal upplevelsezoner och ultrasnabba hemleveranser på 40 000 kvadratmeter.
Med ”Greener Stores” minskar Starbucks miljöavtrycket via en rad konkreta åtgärder.
”Vi satsar stort och utmanar flera av de svenska detaljhandelskedjorna”, säger Toni Stigzelius, VD på Motonet.
Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.
”Både makeup och hudvård är växande segment”, säger marknadschef Anna Martinsson.
”Här vi kan ifrågasätta och utveckla gränsdragningen mellan varumärke, art och filmprojekt”.
Lanserar en ny kedja av virtuella butiker i Sverige. Siktar på butiker i minst tio städer under 2022.