Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.
Tillsammans med några av Sveriges främsta matentreprenörer och konnässörer har ett nytt koncept tagits fram för NK Saluhall i Stockholm. Se bilderna här!
När Ted Baker öppnar en ny butik präglas inredningen av en lokal tradition. Detta är visual merchandising på högsta nivå, inspirerat av havets djup och pärlfiske. Kliv in och låt dig inspireras av retail med upplevelser!
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken.
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats.
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider.