
Här är Apples nyrenoverade flaggskepp
Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Den japanska kedjan Muji öppnar nytt flaggskepp i New York. Butiken ligger i höjd med the New York Public Library på Fifth Ave.
H&M öppnar sin hittills största butik för konceptet & Other Stories i New York. Butiken ligger på Femte avenyn i hörnet av 42:a gatan på Manhattan, vid den intilliggande COS-enheten.
Virtual Reality gör nu entré i detaljhandeln. Tommy Hilfiger inför tekniken i sina flaggskepp under devisen ”Det handlar om överraskning per kvadratmeter nu”. Redan under Euroshop 2014 kunde man ana att en Virtual Reality-trend var i antågande inom detaljhandeln. Där visades en prototyp för en virtuell shoppingmiljö som projicerades med hjälp av ett headset. Retail Future … (läs mer)
Birchbox har gjort succé med sin prenumerationsmodell. Nu finns det även en fysisk butik där man erbjuder shopping, inspiration och en salong.
Enligt planerna ska en ny butik byggas i Empire State Building.
Så ser Starbucks nya och extremt strömlinjeformade expresskoncept ut.
Prince Street i New Yorks SoHo-distrikt håller på att utvecklas till ett slags detaljhandelns experimentverkstad.
Pop bar serverar handgjord glass och sorbet på pinne. Konceptet växer så det knakar.