TikTok-recept förvandlas till köpfärdig varukorg

TikTok-recept förvandlas till köpfärdig varukorg

Ny tjänst för dagligvaror. För matkreatörer innebär den att recept kan förvandlas till köpbar varukorg direkt via exempelvis TikTok.

Kedja lanserar inkluderande virtuellt provrum

Kedja lanserar inkluderande virtuellt provrum

Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.

Augmented reality – en port till metaverse

Augmented reality – en port till metaverse

Närmare åtta av tio konsumenter har testat augmented reality. Detta enligt en ny rapport där man också menar att AR är en port in i metaverse.

Premiär för Just Walk Out hos Whole Foods

Premiär för Just Walk Out hos Whole Foods

Nu möts Whole Foods kunder av en friktionsfri upplevelse där köp och betalning sker med automatik. Se bilderna från butiken!

E-handlare låter vädret styra kampanjen

E-handlare låter vädret styra kampanjen

E-handelsföretaget delar med sig av relevant innehåll i tunnelbanan. Budskap och bilder anpassas i realtid efter det lokala värdet.

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.

Hoka rullar ut globalt fysiskt butikskoncept

Hoka rullar ut globalt fysiskt butikskoncept

Skovarumärket Hoka gör entré i den fysiska handeln med ett globalt butikskoncept. Se bilderna från miljön som ska inspirera och samla märkets community.

I Post Corona Retail ska butiksbesöket bli längre

I Post Corona Retail ska butiksbesöket bli längre

När kunderna nu återvänder till butikerna vill kedjan förlänga besöket och uppmana till nya upptäckter. Så här ska det gå till i det nya butikskonceptet.

Fortsatt fysisk expansion för Allbirds

Fortsatt fysisk expansion för Allbirds

Under de senaste åren har amerikanska Allbirds utvecklat sitt sortiment. Även den fysiska närvaron utökas med nya butiker.

Live shopping bidrar till sömlös upplevelse

Live shopping bidrar till sömlös upplevelse

Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.