Den pågående pandemin har stärkt banden till de lokala handlarna och småföretagen.
Det är en stillsammare tillväxt än tidigare månader under pandemin.
För andra året i rad rankas man som Sveriges mest innovativa företag. ”De har lyckats anpassa sig efter förändringar på marknaden”.
Ny studie visar på behov i Sverige av ökad automation, bättre samarbete, mer kundcentrering och större användning av AI.
Stadskärnorna drabbades hårt när pandemin slog till under våren 2020. Nu svarar man upp mot en ny efterfrågan, enligt en färsk rapport.
E-handeln växte med 49 procent under andra kvartalet, jämfört med 2019.
Kontaktlösa kortbetalningar har ökat markant i år. Sverige är fortfarande sist i Norden, men närmar sig grannländernas nivåer.
Kundupplevelsen är viktigare än någonsin. Detta enligt en ny rapport som även visar att generation Z upplever mest friktion.
En majoritet av konsumenterna anser att transparens i lagersaldot är en viktig tjänst. Detta enligt en ny studie.
Medborgare som använder smarta samhällstjänster upplever en högre livskvalitet i staden.