Svenska e-julklappar för 10,6 miljarder

Svenska e-julklappar för 10,6 miljarder

Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.

Så vässar du er Curbside och BOPIS

Så vässar du er Curbside och BOPIS

En ny studie visar på utrymme för förbättringar inom Curbside pickup och BOPIS. Så här gör du upplevelsen bättre.

Här är Sveriges fem största handelsplatser

Här är Sveriges fem största handelsplatser

Sveriges 375 köpcentrum och handelsområden ökade under 2019. Kungens kurva toppar listan.

Så påverkar pandemin konsumentbeteendet

Så påverkar pandemin konsumentbeteendet

Under det senaste halvåret har svenska konsumenters beteenden präglats av pandemin. Här är fem tydliga förändringar.

Boom för kontaktlösa betalningar i Europa

Boom för kontaktlösa betalningar i Europa

Kontaktlösa betalningar ökar dramatiskt. Ökningen i Sverige är den näst största i Europa.

De är störst på Instagram i svensk retail

De är störst på Instagram i svensk retail

En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.

Den nya kundupplevelsen växer fram

Den nya kundupplevelsen växer fram

Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.

Svenskar vill ha hjälp med e-storlek

Svenskar vill ha hjälp med e-storlek

Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.