Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.

Så kan e-handeln stötta kundernas hälsa

Så kan e-handeln stötta kundernas hälsa

Ett team av forskare har utrett hur dagligvarubranschen kan bidra till en bättre kosthållning och därmed hälsa. Detta är deras förslag.

Konsumenten föredrar mejl och telefon

Konsumenten föredrar mejl och telefon

En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.

Sällskapet påverkar kundens impulsköp

Sällskapet påverkar kundens impulsköp

Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

En ny studie visar att det finns en tydlig vilja att förändra konsumtionen i en mer hållbar riktning.

Boom för retail-tech under pandemin

Boom för retail-tech under pandemin

Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.

Högre konvertering när kunden får vila

Högre konvertering när kunden får vila

Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.