Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.
Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.
En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.
Försäljningen i dagligvaruhandeln minskade med 0,9 procent. Tillväxten i e-handeln uppgick till 39,5 procent.
Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.
Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.
Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Svenska folket har utsett Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom retail. Här är resultatet.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.