Checklista för friktionsfritt mobilköp

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.

”Begagnat har gått från skam till glam”

”Begagnat har gått från skam till glam”

En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.

Fortsatt kraftig ökning för e-handeln

Fortsatt kraftig ökning för e-handeln

Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.

Detta lockar svensken att testa Amazon

Detta lockar svensken att testa Amazon

En ny forskarrapport visar vad som driver konsumenten att prova att e-handla från Amazon.se.

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Fortsatt kraftigt uppåt för e-dagligvaror

Försäljningen i dagligvaruhandeln minskade med 0,9 procent. Tillväxten i e-handeln uppgick till 39,5 procent.

Sex av tio konsumenter behåller nya  beteenden

Sex av tio konsumenter behåller nya beteenden

Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.

Fler kundkontakter med formell klädsel

Fler kundkontakter med formell klädsel

Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.

Svensk retails mest attraktiva arbetsgivare

Svensk retails mest attraktiva arbetsgivare

Svenska folket har utsett Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom retail. Här är resultatet.

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.