Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.
Ett team av forskare har utrett hur dagligvarubranschen kan bidra till en bättre kosthållning och därmed hälsa. Detta är deras förslag.
En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.
En ny studie visar att det finns en tydlig vilja att förändra konsumtionen i en mer hållbar riktning.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.
En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.