En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.
En ny studie visar att det finns en tydlig vilja att förändra konsumtionen i en mer hållbar riktning.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.
En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.