85 procent e-handlade under november

85 procent e-handlade under november

Pandemin skyndar på den digitala utvecklingen inom detaljhandeln. E-handeln växte med 25 procent under november.

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.

Coop: Varannan e-handlar julmaten i år

Coop: Varannan e-handlar julmaten i år

Varannan svensk kommer e-handla julmaten på nätet i år. Ett par ålderskategorier utmärker sig särskilt.

Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.

Datadrivna beslut ger positiva effekter

Datadrivna beslut ger positiva effekter

En ny rapport pekar på sambandet mellan datadrivna beslut och verksamheters framgång.

Oro för bristande säkerhet i e-handeln

Oro för bristande säkerhet i e-handeln

Rädsla för säkerhetsbrister har fått en av tre över 50 år att välja bort e-handeln. Det visar en ny undersökning.

Sju av tio köp digitala under Black Week

Sju av tio köp digitala under Black Week

Under Black Week gjordes 72 procent av inköpen online. Detta framgår av en färsk undersökning.

En av fem positiva till prenumeration

En av fem positiva till prenumeration

Det finns ett växande intresse för prenumerationstjänster runt om i Europa.

Amazons varumärke stärks hos svenskar

Amazons varumärke stärks hos svenskar

Forskare kartlägger svenskarnas attityder gentemot Amazon. Resultatet tyder på en signifikant förändring.

Svenska e-julklappar för 10,6 miljarder

Svenska e-julklappar för 10,6 miljarder

Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.