Social commerce är ett av detaljhandelns hetaste buzzwords. En av tre konsumenter i Norden har shoppat via sociala medier, enligt en ny undersökning.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Den svenska e-handelns totala omsättning växte med 24 miljarder. Årets vinnarbransch blev dagligvaruhandeln.
Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.
Konkurrensen om hushållens pengar hårdnar när samhället öppnar upp. Det menar Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel.
Företag som kommer nära konsumenterna via insikter och personalisering har en snabbare tillväxt än andra. Här är de viktigaste åtgärderna.
E-handelsandelen för januari var den största uppmätta under det senate halvåret.
En ny studie visar att svenska konsumenter väljer mer lokalt och hållbart än innan pandemins utbrott. Man vill se mer vägledande information i butikerna.
Uppkopplade, engagerade och villiga att göra research inför köp. Här är nio fakta kring beteendet i en allt mer betydelsefull ålderskategori.
Enligt en ny kartläggning över de grönaste dagligvarukedjorna i Storbritannien hamnar lågprisaktören Lidl i topp. Läs mer om vad som fällde avgörandet.