Butiken som snabb leveranshubb

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.

Detaljhandelskedja köper fintech-bolag

Detaljhandelskedja köper fintech-bolag

Ska erbjuda teknikbaserade betal- och finansieringslösningar – för egna och andras kunder.

Butikskedja lanserar flergångsförpackningar

Butikskedja lanserar flergångsförpackningar

Kunderna handlar produkter i förpackningar som sedan återlämnas, rengörs och används igen.

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Morgondagens vinnare omfamnar den nya hybridkundens behov. Så här går det till.

Wolt utmanar med ultrasnabba dagligvaror

Wolt utmanar med ultrasnabba dagligvaror

Lanserar en ny kedja av virtuella butiker i Sverige. Siktar på butiker i minst tio städer under 2022.

”AI ett vinnande recept inom detaljhandeln”

”AI ett vinnande recept inom detaljhandeln”

AI kan bidra till en mer hållbar lönsamhet inom såväl fysisk som digital handel. Här är tre områden att börja med.

Här testar Systembolaget självutcheckning

Här testar Systembolaget självutcheckning

Systembolaget vill möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar.