Gen X påverkan är djup och alltför ofta förbises av varumärken. Här är veckans måsteläsning.
Viljan att prova nytt – och inte minst förmågan att skrota det som inte fungerar – gör att de i min bok är där uppe med de allra största och mest innovativa.
En ny ranking listar de mest uppskattade detaljhandelsföretagen i USA.
Arkivet lanserar en uppdaterad varumärkesidentitet. Läs mer om anledningen och se resultatet.
Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
Dagligvarubutiken Ica Stop i Täby har uppdaterat såväl varumärke som design. Man vill förvandla inköpsrundan till en upplevelse i sig.
Under hösten lanserar H&M Group ett nytt varumärke. Närvaro i communityn grunden i den nya satsningen.
Dagligvarukedjan Lidl släpper, tillsammans med två konstnärer, en posterkollektion.
Nu är varumärket satt för den nya marknaden. Under namnet Lykli siktar man på att skapa destinationer som utgör en samlingspunkt för lokalsamhället.
Vad gör ett varumärke hett? Hur behåller man sin coolhetsfaktor i dagens snabbt föränderliga värld? Här är några avgörande ingredienser.