Varumärket visar bara ett begränsat och kuraterat sortiment. Nytt butikskoncept gör shoppingen enklare och minskar kedjans kostnader.
Våren 2021 öppnar Stadium Outlet i Nässjö. Man ansluter sig därmed till en rad företag som valt att etablera sig i området.
Varumärket Under Armour går i Nikes fotspår. Försäljningen direkt till konsument prioriteras allt mer.
Intersport Sverige har utsett Pontus Petersson till ny VD och koncernchef. Niclas Eriksson har utsetts till ny styrelseordförande.
Den franska sportkedjan Decathlon fortsätter att hålla hög innovationstakt.
Med hjälp av ny teknik vill Decathlon minimera det manuella arbetet för att i stället kunna fokusera på att hjälpa kunderna.
Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!
Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.