Bike Nation består av 109 lokala cykelhandlare runt om i landet. Under februari öppnade ytterligare en enhet.
Fredagen den 21 februari öppnar Decathlon sin nya butik i Westfield Mall of Scandinavia.
Brittiska JD Sports etablerar en ny flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Kedjans första butik i city väntas öppna i början av december.
Sportvarumärket Puma satsar på personalisering, digitala upplevelser och interaktiva speglar i sitt nya flaggskepp. Se bilderna från butiken här!
Reebok släpper en ny damkollektion exklusivt för kedjan Stadium. Frontfigur för kampanjen är Molly Sandén, aktuell med ”Det Bästa Kanske Inte Hänt Än”.
Team Sportia öppnar i september en helt ny butik i köpcentrumet Kungsfors i Skene.
Sportkedjan Stadium har öppnat två pop up-butiker, med skidinriktning, inför Vasaloppet i Dalarna. Dessutom finns en tredje "panikbutik". Se bilderna här.
Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline.
Det är ingen tillfällighet att Intersport skapat en digitalt uppkopplad fysisk butik tillsammans med Alibaba. Det är en port in till den kinesiska konsumenten. Detta är de avgörande ingredienserna.
Den brittiska sportkedjan JD Sports öppnar ett helt nytt flaggskepp. Man gör det i en köpcentrummiljö som liknar ett cityläge i stadskärnan.