Försäljning per kvadratmeter är inte längre det självklara måttet på en butiks framgång.
Röststyrning ett exempel på hur varumärket investerar i teknik som förbättrar kundupplevelsen i alla shoppingkanaler.
Ikea lanserar ett nytt lojalitetsprogram som anpassats för att möta konsumenternas nya beteende.
Butiken blir allt viktigare i konsumentens vardag. Det visar en ny rapport som också tyder på att BORIS vinner mark.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Svenska konsumenter är utpräglade omnikanalshoppare enligt ny rapport.
När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.