Allt fler svenska konsumenter är villiga att dela personliga data. Men samtidigt växer deras oro för hanteringen av uppgifterna.
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.
Sportföretaget Puma ska göra sin e-handelsupplevelse mer effektiv, smidig och personaliserad.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Apohem skapar ny community. Aktiva kunder belönas bland annat för sina recensioner.
”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
”Med lanseringen av Amazon Prime kan vi ta nästa steg i vårt kunderbjudande”.
Under oktober förra året lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige. Nu adderas ett bonussystem.