De årliga trendrapporten kartlägger trender utifrån konsumtionen. Här är tre konsumenttrender.
”Vi utforskar vad som fungerar”. Kedjan har öppnat en ny flaggskeppsbutik som representerar varumärkets nästa steg in i framtidens detaljhandel.
Jysk har öppnat ombyggda butiker varannan vecka i två års tid. Så här har det gått till.
Med restauranger och barer i en unik renoverad historisk miljö bryter RH ny detaljhandelsmark. Det är också startskottet för varumärkets globala expansion.
Hemtex dubblerar ytan i Solna Centrum och nyöppning planeras till slutet av april.
”En shoppingupplevelse som bygger på skattjakt”. Lågprisinriktade koncernen ser potential för tusentals nya butiker.
Ikea inleder ett samarbete med fotografen Annie Leibovitz. Hennes uppdrag består av att fotografera människor i sina hem.
Ikea fyller jämnt, i samband med detta finns chans att vinna eftertraktade vintageklassiker. Några av dem har blivit riktiga dyrgripar.
Swedese Brand Store erbjuder bland annat butiksunika produkter och här ska man även arrangera event under 2023. Se bilderna från butiken!
Redan 2019 gick Ikea in på marknaden med sin e-handel och man öppnande även en fysisk ”Pick up and order point”. Nu har det första varuhuset öppnat.