Varumärket visar bara ett begränsat och kuraterat sortiment. Nytt butikskoncept gör shoppingen enklare och minskar kedjans kostnader.
Ansluter sig till en ev de tyngsta trenderna inom retail. Här ska man testa digitala lösningar och utforska nya områden.
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.
Gents ansluter sig till de företag som nu testar försäljning via en virtuell 360°-butik.
Bakom Verkstan står fem kvinnor. ”En härlig blandning av människor som envist kommer driva butiker”.
Kedjan har adderat mer än 31 000 ”lugna” och bokningsbara shoppingsessioner.
Dagligvarukedjan utmanar med djupare kundinsikter och vässat butikskoncept.
Det nya varuhuset öppnar i Växjös handelsområde I11 under första kvartalet 2021. Fler Åhléns Outlet varuhus planeras att öppna framöver.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.