Var femte oberoende bokhandel i USA riskerar att tvingas stänga. Nu drar man i gång en kampanj för att vända trenden.
Matsvinn är centralt i både det ”fritids” man arrangerar och menyn man erbjuder i bistron.
Ikea är mitt uppe i en strategisk omställning för att bli mer tillgängliga för konsumenterna.
Här möter ny teknik lokalt mathantverk. Kunderna kan om de vill välja att handla kassalöst, skanning och betalning sker via mobilen.
Den pågående pandemin har stärkt banden till de lokala handlarna och småföretagen.
Lagom till årets julhandel öppnar Skultuna butik i Kvarteret Victoria i centrala Göteborg.
Julas etablering i Eslöv har fått klartecken av byggnadsnämnden. Man öppnar i ett framväxande handelsområde.
Gränserna mellan butiker, marknadsplatser och fulfillment suddas ut. Det är inte längre självklart vem som gör vad, vem som säljer.
Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.
Det svenska varumärket Didriksons fortsätter att förstärka sin fysiska närvaro i handeln och adderar ytterligare en pop up-butik.