Den nya butiken är 96 kvadratmeter stor och blir varumärkets första satsning i ett köpcentrum.
Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.
Varumärket vill revolutionerna löpning. Nu har man öppnat ett nyskapande flaggskepp med dold analysteknik och en magisk vägg.
Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.
Nytt koncept erbjuder hållbara och klimatvänliga laddlösningar för privatpersoner och företag.
Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.
Kedjan vill hjälpa sina kunder att hitta produkter från företag som drivs av minoritetsgrupper.
Nu introduceras Amazons kassalösa teknik i ett koncept för travel retail.
Den danska kedjan Søstrene Grene öppnar e-handel. Det är en del av företagets pågående digitalisering.
Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.