På 6 000 kvadratmeter har man skapat en spektakulär destination som ger en inblick i hur ultralyxig re-commerce går till.
Ingka Group och H&M stöttar hyperlokal kreativitet och erbjuder unika upplevelser i nytt butikskoncept. Detta finns i butiken just nu – se bilderna!
Dagligvarukedjan Tempo fyller 90 år – samtidigt öppnas en ny butik i Båstad. Här är kedjans hela historia,
Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.
Ikea fortsätter konverteringen av befintliga varuhus med ambitionen att stötta den digitala affären.
Kassalöst vinner mark i detaljhandeln. Dagligvarukedjan har inlett ett samarbete som – via en smart kundvagn – låter kunderna skippa besöket i kassan.
Varumärket Eton vill överträffa kundernas förväntningar i ett nytt hållbart butikskoncept. Man testar även en ny strategi för visual merchandising.
Ingka Group, i praktiken den största Ikea-återförsäljaren, investerar mer än tre miljarder euro i nya och befintliga butiker.
Ett nytt forskningsprojekt syftar till att göra återanvändning till norm och på sikt lika enkelt och tillgängligt som nyköp.
”Vi vill kunna vara geografiskt utspridda på så många platser som möjligt”, säger försäljningsdirektör Fredrik Skarp.