För att fira sitt 50-årsjubileum har Nike skapat en upplevelse kring varumärkets förflutna, nutid och framtid.
NK i Stockholm utvecklar sitt erbjudande av mat och dryck. Under senhösten öppnar en matbutik med noga utvalda dagligvaror.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Etableringen ska fungera som företagets innovationsinkubator och ha fokus på att hitta hållbara lösningar för framtiden.
Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.
Det svenska träningsvarumärket Aim’n öppnar en tillfällig butik i Stockholm. Företaget ser det som ett viktigt steg i den övergripande missionen.
Nu lanseras en app på ukrainska och engelska för att hjälpa nyanlända att självständigt handla mat i butiken.
Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.
Fullt ut friktionsfria upplevelser ökar snabbt – antalet kassalösa butiker har tredubblas. I en studie förutspås drygt 10 000 kassalösa butiker inom några år