Food halls är en fortsatt stark internationell trend som kan tillföra upplevelser, längre besökstider och omsättning. Här fyra viktiga ingredienser.
I den nya kampanjen ”Vad har du på dig?” vill varuhuskedjan Åhléns visa hur våra plagg påverkar oss, både psykiskt och fysiskt.
Danska kedjan Jysk har nu öppnat sin första butik i Dubai. Grundaren Lars Larsen siktar på att kedjan ska bli en av de mest spridda i världen.
Amazon Go har banat väg för den kassalösa butiken. Nu lanseras ett nytt skalbart koncept som gör det möjligt även för större butiker att skippa kassan.
Att sämst presterande och mest missnöjda slutar är föga överraskande. Men de största talangerna är lika benägna att säga upp sig. Så här undviker du det.
Varuhuskedjan har vidtagit flera åtgärder för att öka både effektivitet och trafik. Nu bjuder man in lågpriskedjan Aldi i ett antal av sina butiker.
Att Eataly öppnat i Stockholm kan knappast ha undgått någon. I dagarna lanserar det italienska slow food-konceptet sin egen betallösning Eataly Pay.
I dag lanseras ett nytt varumärke hos MQ. Man riktar sig till trendmedvetna och produkterna baseras på funktionell enkelhet och hållbar kvalitet.
Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.
Efter två och ett halvt års mackmeckande i Malmö öppnar nu bröderna en ny filial. "Vi vill skapa ett ställe som vi själva skulle älska att hänga på."