Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.
Omsättningen i begagnatmarknaden ökade under september. Här är de senaste siffrorna.
Kedjan går mot strömmen. När andra plockar bort sin självbetjäning installerar man i stället tekniken direkt i butikernas provrum.
Dagligvarukedjan uppdaterar sina butiker och förser dem med sitt senaste designkoncept. Här är två exempel.
Som en del av satsningen i köpcentrumet kommer butikskonceptet Ölstudion återvända.
Arket öppnar sin första pop up-butik någonsin. ”Ytan uppmuntrar verkligen till nyfikenhet”.
En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.
Framtidens butik som social mötesplats. H&M integrerar det digitala erbjudandet med en fysisk shoppingupplevelse.
Ica Gruppen öppnar ett nytt butikskoncept som ska underlätta i vardagen för kunderna.
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.