Under sommaren öppnar Porsche sitt nya framtidskoncept för retail för första gången i Sverige.
En ny undersökning tar tempen på svenskarnas ekonomi. Den visar bland annat vad man väljer att köpa på delbetalning – och varför.
Första etableringen av Fritidsbanken i Stockholm och en pop up-butik på Stortorget. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Skincity’s erbjudande lyfts in i Kicks fysiska och digitala ekosystem.
Under maj öppnar Synsam hos Stockmanns i Finland. Den första öppningen sker i ett av landets största försäljningsställen.
Hybridbutiker vinner mark på flygplatser över hela världen. En förbättrad kundupplevelse är största drivkraften.
”Betalbranschen är under förändring, det gäller att vara på tårna och ständigt testa och utvärdera nya betalsätt”.
Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
Dagligvarukedjan har öppnat en ny butik där designen andas "Parisian chic". Se bilderna från det inspirerande konceptet.
Feskekôrka återinvigs med dignande fisk- och skaldjursdiskar, ostronkiosk, snaps på tapp och en flytande uteservering. Se bilderna!