This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Ny bemanning i automatiserad retail

Ny bemanning i automatiserad retail

Disruption via ny teknik och en arbetsmarknad i förändring skapar stor konkurrens kring personal med rätt kompetens. För detaljhandelsföretagen är det hög tid att agera för att säkra framtiden.

”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Genom att utnyttja kompetens inom klassiska svenska industrier kan trä förädlas till närodlad textil. Projektet syftar till att skapa ett cirkulärt flöde genom nya tekniker.

Välmående styr konsumentens val

Välmående styr konsumentens val

En allt större del av europeiska konsumenter väljer hälsosamma, ekologiska och vegetariska alternativ. Drivkraften är en större medvetenhet om matens betydelse för välmåendet.

”Från showrooms till dorooms”

”Från showrooms till dorooms”

Han jobbade med Steve Jobs dagligen under lång tid, bland annat med Apple Store. ”The Future of retail is the future of human interaction”, säger Wilhelm Oehl.

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.