This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Här är Amazons vinnande strategi

Här är Amazons vinnande strategi

Bakom Amazons framgång finns en mycket enkel modell som kan appliceras även av andra aktörer. Tungt meriterade professor Barbara Kahn har skrivit en bok om hur man blir en vinnare i tider av ständig innovation. Här är hennes tyngsta råd.

Köpcentrum lanserar Youtube-kanal

Köpcentrum lanserar Youtube-kanal

Den 27 April lanserade centrumet en Youtube-kanal och serien The Locals. Varje månad under resterande av året 2018 kommer ett nytt avsnitt att släppas.

Här öppnar Lindex nytt koncept

Här öppnar Lindex nytt koncept

Som del av en satsning på nya koncept lanserar modekedjan en ny nischad och renodlad butik. Här erbjuder man en rad tjänster som ska underlätta för målgruppen. 

Jysk rullar ut nytt koncept

Jysk rullar ut nytt koncept

Vi har i flera artiklar berättat om hur Jysk vill inspirera sina kunder mer med ett nytt koncept. Efter sommaren kommer alla nya butiker att följa det nya konceptet.

Här är L:a Brukets flaggskepp i Tokyo

Här är L:a Brukets flaggskepp i Tokyo

Det svenska varumärket L:A Bruket har öppnat en flaggskeppsbutik i Japan. Den innehåller minimalistiska blinkningar till hemtrakten – och en magisk glasvägg. 

Växjö kartlägger besöksflöden

Växjö kartlägger besöksflöden

Växjö växer och förändras snabbt. För att kunna ta rätt beslut inför framtiden skaffar kam sig nu data kring hur människor rör sig i centrum.  

Sju steg för relevans hos konsumenten

Sju steg för relevans hos konsumenten

När Amazon ständigt höjer ribban och konsumenterna förväntar sig allt mer är det helt fel tid att vara medioker och tråkig. Här är sju punkter som hjälper dig att vara relevant för konsumenterna.

Så blir död handelsyta levande igen

Så blir död handelsyta levande igen

Butikerna minskar sina ytor och kedjor lägger ner. Detaljhandeln, och inte minst köpcentrumen, genomgår en tid av förändring. Här är fem exempel på hur ytorna blivit levande igen.

Här storsatsar Lidl på nya butiker

Här storsatsar Lidl på nya butiker

Dagligvarukedjan expanderar i hög takt och Uppsala är en av de städer man har satt upp en snabb etableringstakt i. Så här många butiker siktar man på.

Zara vässar kundupplevelsen med RFID

Zara vässar kundupplevelsen med RFID

Spanska modekoncernen Inditex inför en lösning för RFID-märkning i samtliga sina butiker. Tusentals Zara-butiker använder redan tekniken. Företagets RFID-ansvariga berättar om de största fördelarna.