Var tredje vänder sig till familj och vänner för matinspiration. Men bland unga är det sociala medier som är den viktigaste källan. Det visar en ny studie.
Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året.
Parkeringshuset hade stått tomt under många år. Nu har det förvandlats till ett levande centrum för barer, restauranger, retail, kultur och det lokala samhället.
En ny rapport visar att e-handeln mellan företag ligger långt efter e-handel riktad till konsumenter. I dagsläget erbjuder var femte partihandelsföretag möjligheten att handla över nätet, trots att efterfrågan är stor bland kunderna.
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
E-handelsföretaget har presenterat ett första resultat av sitt robotprojekt. Det är en prototyp för en robot vars syfte är att arbeta tillsammans med och hjälpa de anställda i lagerhanteringen.
Dagligvarukedjan har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med e-handelsföretaget. Det väntas ge synergier inom bland annat dataanalyser och logistik.
Ett samarbete mellan Hornbach och den danske designern Sigurd Larsen lanseras i januari 2018. Uppdraget: Att formge möbler som alla ska kunna bygga.
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning.
Pizza Hut och Toyota har inlett ett samarbete som syftar till att utforska möjligheterna med förarlösa leveranser. Dessutom utvecklar man befintliga leveransrutiner med ny teknik.