AMF Fastigheter och Bambuser lanserar The Lobby Live, en studio för live video shopping med popup-ytor.
Kontaktlösa betalningar ökar dramatiskt. Ökningen i Sverige är den näst största i Europa.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Coop kompetensväxlar för att bättre möta den nya konsumentens krav. Företaget siktar nu på att bli mer datadrivet och snabbfotat.
Lösningen appliceras på befintliga butiker. ”Detta är en game-changer”.
Beteendepsykologiska teorier ska få AI-algoritmer att fungera bättre inom e-handeln.
Här är åtgärderna som ska göra klassiska Regent Street i London grönare och mer tillgänglig.
Instacart liknar allt mer en marknadsplats som också blir en startpunkt för konsumenten.
Konsumenten ska enkelt kunna se hur ett plagg sitter på den egna kroppen.
”Systembolagets goda service ska vara en del av kundupplevelsen både i de fysiska butikerna och online”.