M&M'S, har öppnat en butik fylld med godis, presentartiklar och kärlek till de lokala omgivningarna.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Mitt i pågående pandemi väljer företaget nu att satsa offensivt på fysiska butiker.
Flertalet stora butikskedjor väljer att etablera sig i Kirunas nya centrum.
En ny undersökning visar vilka åtgärder som är mest angelägna. Man har dessutom kartlagt den svenska medvetna konsumenten.
”Vi skapar en helhetslösning där samma känsla och information förmedlas i butik som digitalt.”
Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.
Snabb utveckling – år 2025 kommer 80 procent av all försäljning inom B2B ske digitalt.
”Vi vill identifiera våra talanger inom bolaget”, säger Sofie Almqvist Gärtner, People Director på Apoteksgruppen.
Butiken har funnits på samma plats sedan 1940 då Carl Malmsten själv slog upp dörrarna. I sommar flyttar Malmstenbutiken.