This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Mobilen nyckel till butikens framgång

Mobilen nyckel till butikens framgång

Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.

Handlarna är pärlor i Kirunas nya centrum

Handlarna är pärlor i Kirunas nya centrum

Nu öppnar handeln i en helt ny centrumkärna i Kiruna. Detta när dörrarna till galleriorna Sjuan, Åttan och Nian i dag slås upp.

Ikeas första varuhus i Estland öppnat

Ikeas första varuhus i Estland öppnat

Redan 2019 gick Ikea in på marknaden med sin e-handel och man öppnande även en fysisk ”Pick up and order point”. Nu har det första varuhuset öppnat.

Ljusa tider för uthyrning av mode

Ljusa tider för uthyrning av mode

Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.

Lokal prägel när Nordstan firar 50 år

Lokal prägel när Nordstan firar 50 år

Inspirationen hämtades från Paris och Milano. Nu firar Nordstan i Göteborg 50 år och man gör det med ett tre dagar långt event.

Politiska samtal i köpcentrumet

Politiska samtal i köpcentrumet

Fokus ligger på samtal och inte främst politiska slagord när valet ges plats i köpcentrumet.

Nike firar 50 år med AR-upplevelse i butik

Nike firar 50 år med AR-upplevelse i butik

För att fira sitt 50-årsjubileum har Nike skapat en upplevelse kring varumärkets förflutna, nutid och framtid.

Ny renässans för hållbart hantverk

Ny renässans för hållbart hantverk

Allt fler konsumenter värdesätter det handgjorda och lokalproducerade, ur både ett socialt perspektiv och ett hållbarhetsperspektiv.

Högkvalitativt och ekologiskt koncept till NK

Högkvalitativt och ekologiskt koncept till NK

NK i Stockholm utvecklar sitt erbjudande av mat och dryck. Under senhösten öppnar en matbutik med noga utvalda dagligvaror.

Svenskens shopping mobil och social

Svenskens shopping mobil och social

Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.