Foodora market har på kort tid blivit en nationell dagligvarukedja. Nu öppnar man ytterligare två butiker.
Området genomgår en omfattande renovering och förändring. Här skapas 7 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta för retail.
Lululemon går in i ny kategori med en mission. ”Sportskor ofta är designade för män och sedan anpassade för kvinnor. Det passar inte oss alls”.
Ny tjänst för dagligvaror. För matkreatörer innebär den att recept kan förvandlas till köpbar varukorg direkt via exempelvis TikTok.
En uppdaterad version av den lokala, välkomnande närbutiken. Här kan kunderna handla dygnet runt i en automatiserad robot-lösning.
Projektet är uppdelat i två faser där den första omfattar 90 märkesbutiker, sex restauranger och kaféer samt lekplatser, platskontor och lager.
Hamburgerkedjan Max har förvärvat tre nya restauranger i Stockholms innerstad. När man nu öppnar den första gör man det med ett nytt designkoncept.
Sveriges mest hållbara varumärken utsetts. Årets lista innehåller en nykomling – företaget rankas som nummer fyra av 410 listade varumärken.
Årets största satsning – Väla bjuder in till upplevelser i en mix av underhållning, vetenskap och fantasi.
Pandemin har satt sina spår – men nöden är som bekant uppfinningens moder. Här är tio innovativa företag inom retail att hålla koll på.