Vägen till bättre kundupplevelse

Vägen till bättre kundupplevelse

Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.

Här öppnar Stockholms första Xtra

Här öppnar Stockholms första Xtra

Coop Butiker & Stormarknader konverterade i början av mars två butiker till konceptet Xtra i Motala och Norrköping. Stockholm står nu på tur.

Hundra drönare håller koll på Ikeas lager

Hundra drönare håller koll på Ikeas lager

Ikea använder drönare för att hålla koll på lagernivåer. ”En win-win för företag, medarbetare och konsument”.

Nu ändras konsumentens beteende

Nu ändras konsumentens beteende

Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.

E-handeln pressad av åtdragen svångrem

E-handeln pressad av åtdragen svångrem

”E-handeln pressas av köpsvaga konsumenter som dragit åt svångremmen”, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk Handel.

Polfärskt Bröd utser ny VD

Polfärskt Bröd utser ny VD

Styrelsen för Polfärskt Bröd har utsett Johan Lingefjärd till ny VD.

Köpcentrum vill stärka ungas självbild

Köpcentrum vill stärka ungas självbild

Ett lokalt initiativ ska stärka ungas självbild och bidra till diskussionen kring idealens påverkan på individen.

Tuff månad för dagligvaruhandeln

Tuff månad för dagligvaruhandeln

”Man köper färre och billigare produkter”, säger Karin Brynell, VD på Svensk Dagligvaruhandel.

Tapp för ekoförsäljning i dagligvaruhandeln

Tapp för ekoförsäljning i dagligvaruhandeln

Ekomarknaden i Sverige växte med 2,5 procentenheter under 2022. Utvecklingen skiljer sig i försäljningskanalerna, störst tapp sker i dagligvaruhandeln.

Mer hållbar näthandel med E-com Ready

Mer hållbar näthandel med E-com Ready

En ny arbetsgrupp ska höja e-handelns effektivitet, minska resursanvändningen och bidra till en mer hållbar handel.