Fazer har inlett ett nytt partnerskap och under hösten gör man en storsatsning på Arlanda flygplats med konceptet Gateau.
Marita Wengelin har utsetts till ny kommunikations- och CSR-chef för Lidl Sverige.
Picadeli byter plast mot papper. ”Med tanke på att vi säljer nästan 50 miljoner sallader årligen så har vi ett stort ansvar”.
Läget och den stora uteserveringen möjliggör för O’Learys att ha öppet utanför köpcentrumets öppettider.
”Vi har länge funderat på att byta lokal för att komma närmare stadens mittpunkt”.
Mekonomen lanserar en uthyrningstjänst. Platsbrist, investeringen samt hållbarhetstänk är tre av orsakerna.
Under hösten gör smyckes- och accessoarkedjan Glitter comeback i cityläget. Butiken beräknas slå upp dörrarna i september.
”Det blir vår största butik hittills”. I slutet av september öppnar Artikel2 en ny second hand-butik i köpcentrumet.
Vila öppnar i slutet på september en ny butik. Man använder sig av två digitala kanaler för att driva trafik lokalt.
I dag öppnar varumärket ett upplevelsebaserat butikskoncept. Ambitionen är att utforska detaljhandelns nya roll.