Nästa år öppnar Mr Cake, med den prisbelönta konditorn Roy Fares i spetsen, i Citykvarteret Mood.
Reclaimit växlar just nu upp rejält och förstärker dubbelt med både en ny CMO och en ny finanschef.
Här byggs världens största stadsbyggnadsprojekt i trä. Ambitionen är att skapa en urban miljö med såväl butiker som food & beverage.
”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.
Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.
Kronans Apotek låter sin personal koppla upp sig med smartklockor. Syftet är att leverera bättre service och kundupplevelse i butik.
De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.
Under vintern öppnar butikskedjan Lakritsroten sin största satsning hittills. Etableringen sker i en helt ny marknadsplats.
Ilse Siekkinen blir ny VD för Norden för Oatly Group. Hon kommer ansvara för Oatlys kommande tillväxtfas i Norden.
Köper konsumenterna det man tänkt från början? I projektet Från ord till bord kartlägger två forskare hushållens konsumtionsmönster.