Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
Nu utökar Airmee sitt team genom att Jesper Johnsson rekryteras till Head of Growth med ansvar för att driva tillväxt och kundutveckling. Jesper har en lång bakgrund inom logistikbranschen främst från DHL.
Ikea verkar ha hittat ett format som passar storstadsmänniskan. Nu har man beslutat sig för att utöka köksbutiken på Regeringsgatan i Stockholm.
I dag klockan 11 öppnar Tesco ett lågpriskoncept för att möta den hårda konkurrensen från bland annat Aldi och Lidl. Det väntas vara startskottet för ett stort antal etableringar de kommande månaderna.
Den kassalösa butiken har fått ett ansikte via Amazon Go. Nu lanseras ett liknande system som även andra handlare kan applicera i sina butiker.
Amazon ska lansera åtta nya produkter med inbyggd Alexa-funktionalitet. Ambitionen är att ge kunderna tillgång till tjänsten var de än befinner sig. Och det finns en tydlig strategi bakom detta.
Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt.
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.