Caliroots i mysigt samarbete med Ellesse

Caliroots i mysigt samarbete med Ellesse

 
Caliroots samarbetar med det klassiska italienska varumärket Ellesse. Detta med en kollektion designad åt resenären som ”gillar att färdas mysigt och i stil”.
Ny säkerhetschef på Intersport

Ny säkerhetschef på Intersport

 
Elin Johansson går i början av nästa år in som ny säkerhetschef på Intersport. Elin kommer driva och utveckla säkerhetsarbetet för sportkedjan.
Adidas nya fygitala flaggskepp

Adidas nya fygitala flaggskepp

 
Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.
Snabb lunchshopping utan kassor

Snabb lunchshopping utan kassor

 
Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.
Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

 
Dagligvarukedjan öppnar pop up-restaurang för hundar.
Test med automatiska butiker utökas

Test med automatiska butiker utökas

 
Nu utökas testet med ännu en automatisk butik. Denna gång vid flygplatsen.
Burberry och Tencent skapar social retail

Burberry och Tencent skapar social retail

 
Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.
Här öppnar B8tas första butik utanför USA

Här öppnar B8tas första butik utanför USA

 
Missionen är att göra retail tillgänglig för alla (varumärken) via en ny butiksmodell. Nu tar kedjan första stegat i en internationell satsning.
Ökat ansvar för Diös utvecklingschef

Ökat ansvar för Diös utvecklingschef

 
Diös chef för affärsutveckling blir fastighets- och transaktionschef.
Millennials går ”all in” i julhandeln

Millennials går ”all in” i julhandeln

 
Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.