Sverige tappar sitt digitala försprång

Sverige tappar sitt digitala försprång

 
Sverige tappar positioner. Det trots att Sverige själva har förbättrats, men flera andra europeiska länder förbättras i en snabbare och mer aggressiv takt.
Coca-cola och Axfood i samarbete med Einride

Coca-cola och Axfood i samarbete med Einride

 
Ett pilotförsök inleds i början av 20202 där Einrides förarlösa fordon introduceras i ett transportflöde mellan respektive företags lager.
Uppmanar till krafttag mot bedrägerier

Uppmanar till krafttag mot bedrägerier

 
Klarna samlade storbankerna, Finansinspektionen, Riksbanken, Polisen och flera andra myndigheter som en reaktion på ökningen av bedrägeriförsök.
Whole Foods trendspaning inför 2020

Whole Foods trendspaning inför 2020

 
Amerikanska Whole Foods har samlat sina inköpare och experter för att lista de tyngsta trenderna inför 2020.
Nya upplevelser i framtidens supermarket

Nya upplevelser i framtidens supermarket

 
Tyngre erbjudanden via samarbeten. Den nya tidens kundupplevelser testas nu i ett pilotprojekt.
Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

 
Leksakskedjan Toys”R”Us har återuppstått med ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Det bygger på samarbeten med två andra kedjor.
Så rekryterar du generation Z

Så rekryterar du generation Z

 
En ny global studie har kartlagt attityder och drivkrafter hos generation Z.
Sju trender formar 20-talets retail

Sju trender formar 20-talets retail

 
Förtroende och transparens blir avgörande i detaljhandeln när techutvecklingen innebär både hot och möjligheter. Sju retailtrender formar 20-talet.
Ny HR-direktör på Axel Johnson

Ny HR-direktör på Axel Johnson

 
Emma Claesson tillträder i vår som ny HR-direktör på Axel Johnson. Hon kommer närmast från motsvarande roll hos teknikkonsulten AFRY (före detta ÅF Pöyry).
Instagram öppnar butik

Instagram öppnar butik

 
Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.