Årets vinnare i NCSC Nordic Awards har utsetts. Det finska shoppingcentret ISO Omena har belönats med utmärkelsen Best Nordic Shopping Center 2019.
Framtidens butik handlar mindre om transaktioner och mer om att rekrytera konsumenter. Det konstaterade Ibrahim Ibrahim under NCSC Annual Conference.
Apoteksgruppen befinner sig i en tillväxtfas och har på senaste tiden rekryterat till flera tunga poster i bolaget. Nu stärker de upp försäljningsteamet med en ny försäljningschef.
Det har blivit en av Barcelonas mest populära turistattraktioner. De flesta som promenerar ner längs La Rambla svänger också in på La Boqueria. Med ny teknik tar man nu upp kampen med Amazon och andra e-handlare.
Ambitionen är att uppmärksamma framgångsrikt arbete med SEO inom näthandeln. Det nyinstiftade priset har listat de 100 mest synliga e-butikerna. Här är hela listan på nominerade.
Retail & Brand Experience World Congress är nu invigd. Här sätts upplevelser inom detaljhandeln i fokus under tre späckade dagar. Vi rapporterar löpande!
Nilson Group blir ny partner på H&M-gruppens marknadsplats Afound. Den nya försäljningskanalen är ett första steg för Nilsson Group att hitta fler målgrupper.
Väsby Centrum ska under det kommande halvåret genomgå ett förändrings- och förnyelsearbete. Ambitionen är att stärka centrumet som en levande och naturlig mötesplats för boende i Väsby med omnejd.
Bergendahls Food vill komma närmare kunderna i stadskärnorna och lanserar ett koncept med mindre butiker. En matbutik med utbudet av en stormarknad, men med större tillgänglighet och kringtjänster.
En rapport visar hur stor andel som handlar via mobila enheter. Den placerar Sverige på andra plats och alla nordiska länder hamnar på topp-tio i världen.