H&M Home lanserar sin höstkollektion med hjälp av ett hemma hos-reportage. Ansiktet utåt är den brittiska modellen och skådespelaren Poppy Delevingne.
Lisa Bontin blir ny chef för egna märkesvaror (EMV) på Kronans Apotek. Närmast kommer hon från Björn Axén där hon varit produktchef.
Den är tillverkad i återvunnen plast och glider omkring vid platser där det är gott om turister och semestrande stockholmare – Glasskajaken är här.
Toys“R”Us lanserar ett nytt butikskonceptet lagom till jul. Man gör det tillsammans med ett av detaljhandelns mest innovativa och uppmärksammade företag.
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
Team Sportia öppnar i september en helt ny butik i köpcentrumet Kungsfors i Skene.
Ett avtal har tecknats för en ny Willys-butik i Söderhamn med förväntad byggstart 2020. Den nya butiken kommer att byggas i området Söderhamnsporten.
I oktober lanserar KappAhl en kollektion som mixar nytt och gammalt. Kedjan kombinerar återvunnet och överblivet material för att skapa en hållbar kollektion.
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
Inom kort aktiveras SCA (Strong Customer Authentication) i EU. SCA är en del av PSD2 och innebär att kunder behöver autentisera sina onlineköp i två steg.