NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Det franska modevarumärket öppnar efter sommaren sin första fristående konceptbutik i Sverige.
Starbucks gör en rejäl satsning i New York. Ytan man tecknat avtal för motsvarar Starbucks Reserve Roastery i stadens meat-packing district.
Lidl öppnar teststationer där vårdpersonal kan testas för Covid-19 utanför utvalda butiker i Stockholm.
Apoteksgruppen stärker sin IT-avdelning och rekryterar Tina Jalap som ny IT-chef. Tina kommer närmast från Kronans Apotek.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
Ulrika Wallin har utsetts till ny CMO på Linas Matkasse Group. Hon ska ansvara för samtliga sälj- och marknadsaktiviteter i Sverige och Norge.
Lidl fokuserar i första hand på elektrifiering och i andra hand på automatisering.
Ett år efter öppningen av Jysks XL-butik i Kungens Kurva är kedjans andra XL-butik färdig. Det är premiär för vad som blir Sveriges största Jysk-butik.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.