Därför storsatsar Gekås på outdoor

Varuhuset Gekås Ullared öppnar en ny avdelning för outdoorkläder och praktiska tillbehör för friluftslivet. ”Vi ser att människor efterfrågar funktionskläder som är tåliga och hållbara utan att de kostar skjortan”, säger VD Boris Lennerhov.

Gekås Ullared vill nu möta kundernas behov av produkter för en aktiv livsstil. Torsdag 8 oktober är det premiär för en ny outdooravdelning på varuhusets nedre plan.

En livsstil för många

– Att vistas i naturen och ägna sig åt aktiviteter utomhus har blivit en livsstil för många, inte minst under coronapandemin. Vi ser att människor efterfrågar funktionskläder som är tåliga och hållbara utan att de kostar skjortan, säger Boris.

Boris Lennerhov, VD på Gekås Ullared.

Det nya sortimentet av friluftskläder lanseras under varumärket Protech som är Gekås egen produktutveckling och design. Detta kompletteras med Strøva som är ytterligare ett nytt varumärke som tagits fram för satsningen på outdoor.

Tilltalar kunder från Norge

– Vi planerar framåt och ser hur efterfrågan kommer att se ut både under och efter coronapandemin. Kunderna från våra nordiska grannländer kommer att återvända och då är det roligt att kunna presentera ett outdoorsortiment som varit extra efterfrågat bland norrmännen, säger Boris.

Under hösten 2020 har Gekås Ullared även invigt en ny sportavdelning på 2 000 kvadratmeter med kläder, redskap och tillbehör för en mängd olika sporter och träningsformer.