Eventet Mapic satsar med full kraft på årets upplaga. Temat är det nya ansikte detaljhandeln visar upp efter två års pandemi.
Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.
”Vi vill kunna vara geografiskt utspridda på så många platser som möjligt”, säger försäljningsdirektör Fredrik Skarp.
Marie Nygren, Ann Carlsson Meyer, Eric Lundberg, Elisabeth Peregi och Nina Jönsson har valts in i Svensk Handels styrelse.
En satsning på micro fulfillment centers ska vässa företagets fulfillment – och frigöra tid för medarbetare i butik.
Amazon Go tar nu sitt vidareutvecklade kassalösa koncept utanför stadskärnan. Se bilderna inifrån butiken!
Sustainable pop-up öppnar i Mood Stockholm, en satsning som samlar sju hållbara varumärken inom mode, hemtextil, klädvård och smycken.
Fastighetsbolaget Citycon förstärker marknadsavdelningen genom två rekryteringar.
”Vi är övertygade om att framtidens apotek handlar om att kunna erbjuda bästa möjliga service till kunder i alla kanaler”.
Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.