Dagligvarukedjan testar nu en digital röststyrd assistent som automatiskt lägger till produkter i en inköpslista. Med ett klick kan sedan hela listan adderas i nätbutikens varukorg.
Mer än en miljon konsumenter i Norden handlar nu med hjälp av en tjänst där man endast skriver in säkerhetskoden. Det är den första av flera tjänster som nu ska förenkla betalningarna för kunden.
Den geobaserade lösningen för leveranser ger för första gången taktpinnen till konsumenten. Nu inleds ett test där leverans av varor köpta online levereras till kundens nuvarande position. Och vill du kan du chatta med föraren.
Automatisk leverans inom två timmar, influencers, och blockade företag. Nya tekniska möjligheter och ett förändrat konsumentbeteende omformar nu den nordiska detaljhandeln. Det visar en ny studie.
En kinesisk jätte, lågprisaktör inom dagligvaror och en tjänst för dig som vill göra dig av med saker. Här är världens tio bästa retail-appar enligt en ny listning.
Som första aktör i världen lanserar man nu spårning av e-handelspaket med hjälp av RFID-teknik. Lösningen ska öka valfriheten, säkerställa kedjan och minska kostnaderna.
I april inför Axfood gratis wifi i butikskedjorna Willys, Hemköp, Tempo och Axfood Snabbgross. Man gör det för att kunna bli ledande i det digitala kundmötet.
Köpcentrumkedjan installerar nu digitala skärmar som kan identifiera demografisk data om förbipasserande – men också hur de reagerar. Det öppnar nya möjligheter att anpassa budskapen i realtid.
Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.
Det kassalösa butikskonceptet Amazon Go rör om i retailgrytan. En ny undersökning visar att närmare 75 procent skulle handla i en butik som saknar kassor om det öppnar en sådan i närheten.