Kedjan har tilldelats ett nyinstiftat pris för sitt innovativa butikskoncept. Fokus är satt på digitalisering, hållbarhet och framtid.
Stölder i självbetjäningen har blivit ett problem för många butiker. En lösning kan vara att helt eliminera kassan.
Med en automatiserad AI-lösning vill man skapa framtidens hälsokontroll – bland annat i köpcentrum.
Med en ny AI-robot vill köpcentrumet sprida glädje och hjälpa kunderna att rimma på de nyinköpta klapparna.
En AI-lösning har lanserats för detaljhandeln. Systemet anpassar budskapet efter vilka som befinner sig i butiken – i realtid.
Snöbollarna är virtuella och tävlingen utspelar sig i butikernas skyltfönster.
Två innovativa format har lanserats inom convenience. Det ena förvandlar butikens format nattetid.
Ett nytt pilotprojekt vill omdefiniera begreppet lokalproducerat – och ge kunden koll på nyskördat i realtid.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.
Som en del av en större satsning på säkerhet förser Lidl sin butikspersonal med kroppsburna kameror.