Detaljhandeln på väg in i metaversum

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.

Ett socialt och streamat beteende växer fram

Ett socialt och streamat beteende växer fram

En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.

Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst

Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst

Snapchat utvecklar shoppingupplevelsen med augmented reality. Den nya tjänsten låter användare virtuellt upptäcka, prova och dela outfits.

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Kedjan vill stärka kundupplevelsen och sin expertroll. Med stöd av AI vi siktar man på att bli mer guidande och problemlösande för sina kunder.

Produktens historia synlig via blockchain

Produktens historia synlig via blockchain

En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.

Zara skapar flaggskepp för fygital handel

Zara skapar flaggskepp för fygital handel

Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.

Detaljhandelns tyngsta buzzwords

Detaljhandelns tyngsta buzzwords

Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.

Hållbar konsumtion i framtidens butik

Hållbar konsumtion i framtidens butik

Med en 3D-utskrivande ABB-robot, nyskapande material och innovativa produkter skapas här framtidens butik. Fokus är satt på hållbarhet.

Kassalöst och robotleverans på universitetet

Kassalöst och robotleverans på universitetet

En storsatsning ska pånyttföda kundupplevelsen på campus. Detta med automatiska kassalösa butiker, high tech-automater och robotleveranser.

Bättre kundupplevelse med AI och dataanalys

Bättre kundupplevelse med AI och dataanalys

Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.