Från och med våren 2022 blir det möjligt att betala för varor och tjänster genom att använda sitt fingeravtryck i bilen.
De förarlösa leveranserna testas nu på ännu en europeisk marknad. Ambitionen är att skapa snabbare och mer hållbara transporter.
Amazon Go och Starbucks har öppnat butik tillsammans där man kombinerar BOPIS och Just Walk Out-tekniken.
Kedjan har nu börjat leverera kundordrar – mellan sina butiker – med hjälp av förarlösa bilar. Detta är ett sätt att hållbart effektivisera vad man kallar ”the middle mile”.
Circle K inför kassalös teknik i befintliga butiker där människor redan handlar. Ambitionen är att skapa en mer sömlös servicehandel.
Två nya satsningar på kassalös retail sker i befintliga butiker – vilket också bäddar för en bredare spridning av tekniken.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
One-stop-shopping fick just en ny innebörd. Kedjans kunder köpa bitcoin i utvalda butiker.
Digitaliseringen accelererar inom detaljhandeln och retail. Här är tre techbaserade företeelser som är väl värda att hålla koll på.
H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.