Lågpriskedja utmanar klädjättarna

Lågpriskedja utmanar klädjättarna

Lågpriskedjan har vuxit till en gigant inom klädförsäljningen. Detta ligger bakom framgångarna.

Generativ AI gör stilen personlig

Generativ AI gör stilen personlig

En ny AI-tjänst låter kunder se sig själva i olika outfits innan de handlar. Det visar hur tekniken stegvis gör modehandeln mer visuell och personlig.

Sheins butik väcker starka reaktioner

Sheins butik väcker starka reaktioner

Shein förbereder öppningen av sin första permanenta butik. Etableringen har redan väckt stark kritik. Här öppnar man sina butiker.

House of Dagmar öppnar flaggskepp

House of Dagmar öppnar flaggskepp

”Vi är otroligt glada över att kunna presentera vårt nya, permanenta hem.”

Köpcentrumet lyfts fram i ny kampanj

Köpcentrumet lyfts fram i ny kampanj

Varumärket vill hylla produktens vardagsroll och lyfta köpcentrumets comeback som kreativt nav.

Nytt flaggskepp med japansk puls

Nytt flaggskepp med japansk puls

Modevarumärket öppnar nytt flaggskepp med fokus på lokal design, streetkultur och kreativa samarbeten. Läs mer om hur konceptet knyts till platsen.

Urban Outfitters lanserar nytt koncept

Urban Outfitters lanserar nytt koncept

Kedjan Urban Outfitters lanserar ett nytt koncept. Det bygger på att det krävs mer än bara produkter för att lyckas nå den nya konsumenten.

Sellpy öppnar fysisk butik

Sellpy öppnar fysisk butik

Sellpy tar nu steget in i fysisk handel. Här öppnar butiken.

Fashion Loop till Dotank Stockholm

Fashion Loop till Dotank Stockholm

Fashion Loop öppnar i Marieberg. ”Ett steg i vår strävan att göra hållbart mode mer tillgängligt för allmänheten”.

Second hand-aktör öppnar i köpcentrum

Second hand-aktör öppnar i köpcentrum

Inom kort öppnar företaget två pop ups med second hand i premiumsegmentet. Man väljer att göra det i köpcentrummiljö.