Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
Detaljhandeln förändras – därför pånyttföds köpcentrumet nu som en plats bortom shopping. Här lever, arbetar och umgås man i en miljö som handlar mer om community än shopping.
I ett allt mer effektivt och teknikdrivet samhälle söker vi möjligheter att interagera med andra människor. Fysiska butiker måste röra sig bort från rena transaktioner och börja bygga relationer – med hjälp av sina nya superkrafter.
Kedjan erbjuder ett nytt koncept för coworking. "Vi har gått från att vara ett ställe där man köper saker till en miljö där vi hjälper våra kunder att utvecklas".
Förtroendet för företag sjunker hos millennials och generation Z. Många avslutar företagsrelationer när verksamheten upplevs ha negativ samhällspåverkan – eller när man slarvar med hanteringen av data. Det visar en ny studie.
För kunden finns det många olika anledningar att besöka den pånyttfödda fysiska butiken. Walmart har lanserat sin version av framtidens butikskoncept.
Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.
Det är en ålderskategori med mycket stor köpkraft och inflytande. Trots det hamnar de ständigt i skuggan av yngre generationer. Generation X är den bortglömda generationen – med stora kommersiella möjligheter.
Här är sju trender man bör fokusera på för att lyckas i detaljhandeln. En av dem: framgång mäts i tid – inte marknadsandelar
Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona