Ett nytt butikskoncept är fött – eller rättare sagt två som är varandras raka motsats. Det ena manuellt, det andra är fullt automatiserat och sköts av robotar.
Det finns en växande förväntan i konsumentledet att kunna se leveransalternativens klimatpåverkan. Detta enligt en ny undersökning.
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Den nya tidens detaljhandel är inte enbart beroende av ett fysiskt avtryck. Dessa faktorer är avgörande i ”unboxed” retail.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.
Fullt ut friktionsfria upplevelser ökar snabbt – antalet kassalösa butiker har tredubblas. I en studie förutspås drygt 10 000 kassalösa butiker inom några år
På kort tid har Ingka Centres lanserat ett flertal nya hållbara koncept. Det råder inga tvivel om att man nu skruvat upp innovationsakten i sina mötesplatser.