Reitan Convenience Sverige inleder ett samarbete för att koppla ihop matbanker med företagets butiker.
Utökat erbjudande på flygplatser, comeback för Åhléns och premiär för Deck Shuffle. Det är några av veckans nyheter om etableringar.
Stora aktörer sätter nivån – konsumenten förväntar sig en smidig upplevelse även hos mindre företag.
Köpcentrumet har i år lämnat över skapandet av julkampanjen till barns fantasi och AI-teknik. Här är resultatet.
Susan Strömbäck, i nuläget fastighetsutvecklare på Vasakronan, blir ny affärschef för affärsområde Stockholm City.
Platzer rekryterar Marcus Sandahl som ny sälj- och uthyrningschef.
Att smidigt skapa en fygital upplevelse är en utmaning för många. QR-koden kan vara ett effektivt verktyg.
De årliga trendrapporten kartlägger trender utifrån konsumtionen. Här är tre konsumenttrender.
Amazon har öppnat hållbar pop up-butik där man ger varorna en andra chans.
Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.