Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade – både fysiskt och digitalt inräknat – med 8,7 procent under september 2022 jämfört med samma månad 2021.
Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
Axel Johnson-bolagen Kicks och Skincity går samman och bildar Kicks Group. Mot slutkund kommer företagen drivas som fristående varumärken.
Ikea har inlett ett samarbete med en större dagligvarukedja. Tillsammans ska man underlätta för kunderna med lokal utlämning av varor.
En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
Svenskarna surfar mer än gärna när de befinner sig i butik, men en färsk undersökning tyder på problem med täckning i lokalerna.
Efter en total återuppbyggnad börjar fastigheten bli redo att välkomna sin första butikshyresgäst. Byggnaden härjades 2017 av en omfattande brand.
Peab Fastighetsutveckling i Väst har rekryterat Henrik Sellgren som ny uthyrningsansvarig.